Literatura/Preference: Řetězovky

Na blozích jsem našla nějaké hezké řetězáky, kdybyste se náhodou někdo rozhodli taky nějaký vyplnit, určitě napište :-) Arisska to má povinné ;-)


1) Kniha, ktorá zmenila tvoj život:
Pán Prstenů. Když jsem poprvé vzala do ruky pána prstenů, bylo mi 11 a byla jsem v páté třídě na ZŠ. Nikdy jsem nečetla žádnou slušnější literaturu a najednou jsem hltala úžasnou legendární fantasy... Především jsem ale najednou byla sama s LOTRem. Spousta lidí mi říkala, že jsem se změnila, že mi přeskočilo, že jsem s tím divná... tedy ne jen s tím... A když jsem místo do šesté třídy šla na gympl, zjistila jsem, že je fanoušků LOTRa ve třídě najednou aspoň 8 a zažili si přesně totéž. :-)

2) Kniha, ktorú si čítala viac, než jedenkrát:
Pána prstenů :-) Silmarillion, Hobit, Harry Potter - rekordní počet přečtení má 3ka, Vězeň z Azkabanu - , Zaklínač - Sága i Povídky - , Jáma a kyvadlo, Máj, Čarovná zima (jako malá :-)), Velká kniha čínských horoskopů, Velká kniha mýtů, pohádek a dobrodružných příběhů, Staré řecké báje a pověsti, Kytice, Chata v jezerní kotlině, Rychlé šípy... a další :-)

3) Kniha, ktorá ťa najviac rozosmiala:
Terry Prachett: Pyramidy. Nebo možná Čarodějky na cestách? To jsem zásadně nečetla v dopravních prostředcích, protože jsem to dvakrát zkusila a vždycky jsem se za sebe nehorázně styděla, protože jsem se furt hrozně smála :-P 

4) Kniha, ktorá ťa rozplakala:
Pán prstenů, Harry Potter, Zaklínač - u toho jsem chvíli brečela tak, že jsem musela přestat číst, protože jsem na to neviděla :-D stydím se...

5) Kniha, ktorú si praješ, aby bola napísana:
Poslední díl Odkazu dračích jezdců. Už na to čekám tak dlouho a vždycky, když si na to vzpomenu, tak se hrozně naštvu.

6) Kniha, ktorú si praješ, aby nikdy nebola napísaná:
Opravdový úplný výčet mých i číchkoli jiných myšlenek ;-)

7) Kniha, ktorú práve čítaš:
Eh, no... Karla Čapka: Válku s mloky, Saint-Exupéryho: Citadelu, všechno pěkně naráz... maturita...

8) Kniha, ktorú máš v pláne prečítať:
Na větrné hůrce, poslední Artemis Fowl, Malý princ (au... u nás doma se to nějak nevedlo a ke mně se to nikdy nedostalo, ale už jsem si to konečně pořídila!), Lehké fantastično, Těžké melodično, Dámy a pánové, Otec prasátek

9) Kniha, na ktorú si hrdá, že si ju prečítala:
Svého času jsem byla hrozně hrdá na Harryho Pottera v angličtině, letos asi na knížku The Gates v angličtině, protože cizí jazyk je vždycky výzva, ale v těch jedenácti jsem byla sakra hrdá na Pána prstenů :-)

10) Kniha, ktorá v tebe zanechala najrozporuplnejšie pocity:
Proměna Franze Kafky, 1984 George Orwella

11) Kniha, ktorú by si si chcela prečítať, ale nemôžeš:
Momentálně jsem v časovém presu a musím číst na tu maturitu, samozřejmě jsem celé roky kašlala na povinnou četbu a teď to musím dohánět, takže nakupuju knížky, které budu číst, až bude konečně čas. Teď něco hoří víc a něco míň... chtěla bych číst Malého prince, ale obávám se, že na to nedojde v nejbližší době, než se prokoušu přes to, co je zařazeno v oficiálním seznamu... Podobně je na tom Na větrné hůrce, Lehké fantastično a Těžké Melodično, Alenka v říši divů (další můj smrtelný hřích ;-))...

12) Najstaršia kniha, ktorú si čítala:
Po delším přemýšlení asi... Dekameron. Já jsem žádnou opravdu starou literaturu nečetla, bohužel. Jsem docela literární barbar, ale rozhodně to hodlám napravit v nejbližších letech, protože určitě nechci, aby moje děti měly takový přístup ke knížkám, jako já, když jsem byla malá a menší, než teď. Veškeré knížky, co něco znamenají, si kupuju teď a sama, moji rodiče je nečetli a v knihovně u nás se rozhodně nevyskytovaly. 

13) Chcela by sa stretnúť s postavou z nejakej knižky?
Před pár lety bych určitě okamžitě řekla ANO, ale teď si nejsem úplně jistá... myslím, že asi s Geraltem, Pipinem, Smíškem, Samem, Frodem. Ale docela hodně postav bych se asi nakonec bála, třeba Legolase, Gandalfa nebo Aragorna, Doriana Graye... nebo Humberta Humberta (pedofil z Lolity) :-D 

14) Existuje nejaký človek, ktorý ti pripomína literárnu postavu?
Polovina mých kamarádek mi připomíná Humberta Humberta :-D Ne, dobře, to bylo trapné... Našla bych jednu Heromionu Grangerovou. Možná nějakého toho Legolase, Gimliho... Geralta, Yennefer... ale moc tímto směrem nepřemýšlím. Jen mě někdy napadne: ten se vážně zachoval jako ..... (literární postava, ne vulgární pojmenování :-P)

15) Existuje konkrétny výtlačok knižky, ktorý by si rada aspoň držala v ruke?
Nejstarší vydání veršované Eddy :-)



4 knihy které mě dostaly:
Pán prstenů
Harry Potter: Vězeň z Azkabanu
Zaklínač: Věž vlaštovky
1984
4 kapely, které mě chytly hned prvním poslechem:
Nightwish
Epica
Ensiferum
Tokio Hotel
4 státy, které bych chtěla procestovat:
Skotsko
Japonsko
Finsko
Norsko
4 nejoblíbenější sporty:
plavání
lyžování
ježdění na kole
šachy :-P
4 místa, kde se mi nejvíc líbilo:
Skotsko - severní pobřeží
Orkneje
chata
Cromarty
4 blogy, které můžou pokračovat:
:-) kdokoli, nikoho do ničeho nenutím

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy