Arakawa under the Bridge

13ti dílná série
Žánr: Comedy, Romance, Seinen
Moje hodnocení: 9/10
Popis:
(podle www.animevice.com)


Ichinomiya Kou toho v životě hodně dosáhl, vše díky tomu, že nikdy na nikoho nespoléhal. Rodinná zásada Ichinomiyů číslo 1 je "Nikdy nebýt nikomu dlužný." A když někdo z rodiny tuto zásadu poruší, začnou se dít velmi zajímavé věci...
Slečna jménem Nino, která žije pod mostem, zachrání život topícímu se Kou. Kou se neodmyslitelně stává jejím dlužníkem. Nabízí cokoli za splacení dluhu, majetek, peníze, ale vzápětí zjistí, že to, co je normální kolem něj, není normální pod mostem u řeky Arakawy. Aby svůj dluh splatil, musí se do Nino zamilovat a stát se jejím přítelem. To ovšem není tak snadné, jak to vypadá. Musí se totiž přestěhovat pod most do společnosti divných lidí, kteří se oblékají do nejrůznějších šílených kostýmů a jsou cokoli jen ne normální.
Tentokrát jsem jako předlohu pro popis nepoužila myanimelist jako obvykle. Zdálo se mi, že se autor dostatečně nevěnoval tomu chorobnému nezadlužování se, které rodina Ichinomiyů prosazuje. To je podle mě hodně důležité po celou dobu děje. Ačkoli jsem našla popis, který se mi opravdu líbil, přesto mám dojem, že z pouhého popisu není vůbec možné vyčíst, o čem tohle anime vlastně je. Proč? Protože je o hrozně moc věcech. Ačkoli má třináct epizod, každá epizoda má několik podepizod, takových malých příběhů, kapitolek, a těch je celkem okolo 85ti. A každá je o něčem jiném. 
Toto anime má mnoho příběhových linií. V průběhu děje se seznamujeme s jednotlivými postavami, některé mají více prostoru, některé méně. Potěšilo mě, že se mimo asi dvou postav většinu povedlo pěkně vykreslit, jedno mě ale přece jen zarazilo. Ve třinácté epizodě se z ničeho nic objevily dvě nové postavy, dostaly na plátně asi tříminutový prostor, a připadaly mi absolutně vytržené z kontextu. Asi jako byste četli pentalogii a těsně před koncem prvního dílu knížku odložili a přečetli si 30 stran z pátého. To bylo docela podivné. Mě to sice překvapilo, ale určitě neodradilo. Zbytek je opravdu dobrý.
Svět pod mostem má jednu vadu: není tak úplně dotažený. To je celkem v rozporu s tím, jaká pozornost se věnuje charakteru jednotlivých postav. U některých postav vyloženě není jasné, jak se dostaly na Zemi či jak se dostaly pod most (namátkově si vybavuji alespoň 3 nebo 4 takové CCA z 10ti). Myslím, že kdyby se tolik do hloubky nezkoumaly jednotlivé charaktery, člověk by se vzhledem k tomu, jak moc je celé anime přitažené za vlasy, po těchto detailech ani nepídil. Možná je tu ale problém ve mně, možná mi něco uniklo. Tolik let se učím myslet logicky (a že mi to furt kurňa nejde), že mi přijde až legrační, jak se dokážu v něčem překvapivém, náhodném a ne přesně nalinkovaném ztratit. Takže toto prohlášení berte s rezervou :-D
Několikrát jsem se zmiňovala, že je toto anime přitažené za vlasy. Viděli jste Bakemonogatari? Nebo Sayonara Zetsubou sensei? Obojí je od tohotéž studia. Sayonara Zetsuou sensei jsem neviděla, Bakemonogatari jsem v díle 10 droppla, protože jsem si byla jistá, že ještě jeden díl a svět má nového Jokera v ženském těle. To mi přišlo opravdu hodně ujeté, místy až tolik, že mě to začalo nudit. Z mého pohledu je Arakawa úplně na jiném levelu. Ta mě opravdu nenudila ani minutu. 
Ale teď trošku k té ujetosti Arakawy. Tak například - hlavní ženská postava, Nino, je Venušanka. Do ni je zamilovaný Star, chlap, který nosí na hlavě masku hvězdy a příšerně zpívá. Jeho sokem v lásce je o mnoho úspěšnější Ichinomiya Ko (pod mostem dostává nové jméno Recruito), který se SNAŽÍ naučit obyvatele pod mostem selskému rozumu (což je, obávám se, ještě větší kravina, než nosit na hlavě pět růžových masek hvězdy, chodit jen po bílých čarách, které si sám dělám, navlékat se do oblečku kappy a být zamilovaný do sadistické bestie s růžovýma vlasama, najednou). Pod mostem šéfuje Kappa, mši vede asi dvouapůlmterový válečný veterán, kterému se říká Sister (já mu říkám Frau. Viděli jste 7 Ghosta?), je tam malá roztomilá holčička s blonďatými vlásky (jen při vzpomínce se mi klepou zuby, ale nemůžu spoilovat :-P), "knězova" životní láska Maria (MAMÍÍÍÍÍÍ), člověk, co se v mládí moc zažral do hry "chození domů po bílých čarách"... a za ostatními nijak nezaostává starý Ichinomiya. 
Postavy jsou na celé Arakawě to nejdůležitější. Na nich stojí celý děj. A jsou opravdu povedené. :-) Co se nosných myšlenek anime týče, ty jsou většinou maličko klišoidní, právě proto se v tom nechci tolik pitvat. A byla by to škoda. Na Arakawu si asi každý musí přijít sám :-)

Komentáře

  1. No páni. Já zrovna zvažovala, jestli se na to anime nekouknout, jestli ho nepřidat na pořadník... po zralé úvaze jsem došla k závěru, že už toho na pořadníku mám dost, takže se na to vykašlu. A teď tu u tebe narazím na takovou pěknou recenzi... to je normální podraz! :)

    OdpovědětVymazat
  2. :-) Určitě se na to koukni, když budeš mít trochu času. Je to super a je to fakt relax. Arakawa a Lucky Star jsou dvě anime, co si u nich odpočneš a přitom nemáš pocit, že ti měkne mozek jako u jistých školních romance komediích apod. :-P Když budeš mít někdy dost, tak tohle je na chvilku a je to prostě relax :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy