Hudební tipy 2012

Zdroj obrázku:
http://wasatchweatherweenies.blogspot.cz/2012/04/lets-rock.html
Je to docela vzácnost potkat člověka, se kterým máte podobný hudební vkus. Většinou je nutné se s někým spíše vzájemně přizpůsobit, než že by se dva lidé potkali a hned si hudebně pasovali. Letos jsem se poznala se svým spolužákem, teď už kamarádem a bubeníkem kapely L!NE (http://bandzone.cz/thebandline) Honzou Bijotou, který zná asi stokrát více kapel, než já, ale často se nám líbí podobné skladby od kapel, které si buď vzájemně doporučíme nebo je náhodně potkáme.
A právě proto, že se mi často líbí to, co mi doporučí, nechala jsem se jím inspirovat a výrazně jsem rozšířila svou hudební knihovnu. Nejsem jediná, koho inspiroval a rozšířil mu hudební obzory a myslím, že jsme mu za to všichni náležitě vděční :) Dík!
Většina tipů zde jsou jaksi tipy od něj, které já zprostředkuji, ale najdou se i takové, které jsem objevila sama.
A teď k samotným tipům:

Amy MacDonald: This is the Life
Možná jste Amy stejně jako já postřehli v rádiu právě se skladbou This is the Life, která jela pořád dokola do omrzení. Je to malá ukázka z nálady celého alba, ale jsou tam i lepší věci, i kdyby lepší jen o to, že jste je neslyšeli milionkrát. Zvlášť bych chtěla upozornit na cover skladby Bruce Springsteena Dancing in the Dark, melancholickou klasiku Wish for something more, další pocitovku blízkou nejspíš všema generacím Youth of today nebo kritiku jisté britské celebrity s názvem Footballer's wife. Jinak album je starší, z roku 2007, žádná novinka. Tento tip je určen spíše těm, kteří o něm věděli a vyhýbali se mu v domnění, že za to určitě stát nebude, nebo se o tento styl hudby moc nezajímají a nevěděli o něm.

Sia: Colour the Small One
Toto album je ještě starší, než This is the Life, je z roku 2004. Na last.fm je uvedeno jako nejpopulárnější od této interpretky. Na Siu jsem narazila v soundracku k filmu Twillight Eclipse. Skladba se jmenuje My Love, je to takový romantický ploužák. Hned na první poslech se mi líbila a třeba se bude líbit i vám. Jinak soundtrack k Eclipse je celkově opravdu dobrý (líbil se mi víc než film) a stojí za to si jej poslechnout.
Sia je jedna z ženských interpretek, které se skvěle poslouchají a neruší vás u další činnosti, třeba u čtení nebo, když už není zbytí a učit se musíte, tak u učení.

Muse: Black Holes&Revelations
Muse jsou skvělá kapela, určitě vám utkví hned jak si je poslechnete. Ten zvuk je prostě výjimečný. Jejich skladby taky klasicky patří k Twillight. Abych řekla pravdu, já Twillight moc v lásce nemám, ale dozvěděla jsem se od kamrádek, že Supermassive Black Hole od Muse je v jedničce, a ze soundtracku ke trojce znám Neutron Star Collision, romantiku. Supermassive Black Hole je mimo jiné z alba Black Holes&Revelations a je to vlezlá skladba No. 1. Určitě si ji budete zpívat ve sprše!
Album Black Holes z roku 2006 je zatím moje nejoblíbenější a pár tipů na skladby: Starlight, Map of the Problematique, Soldier's Poem a Knights of Cydonia.

Noel Gallagher: Noel Gallagher's High Flying Birds
Toto album z roku 2011 jsem objevila včera a hned mi padlo do oka (ucha?). Nejchytlavější skladby podle mě jsou Everybody's on the Run (můžu doporučit i klip) a Death of You and Me, další dobré jsou Stop the Clocks nebo Dream on. Je to takový pohodový rock, který jde snadno do ucha a člověk si to hned pobrukuje ani neví jak. Noela Gallaghera možná znáte jako původního skladatele a kytaristy kapely Oasis, který se 2009 "trhnul". Že mají Oasis a Noel Gallagher's High Flying Birds něco společného je slyšet, takže pokud znáte Oasis (Wanderwall, Falling down,...) a máte je rádi, Noel je jasná volba.

Leona Lewis: Glassheart 
Leona Lewis vydala své třetí album. Konečně nějaká novinka mezi alby, o kterých jsem tu napsala - rok 2012. Tentokrát se Leona pustila do tanečního stylu. Dočkáme se klasických kudrlinek a lovesongů a možná bychom něco z toho potkali i na diskotéce, třeba skladby Glassheart nebo Come alive. Tipy ode mě by byly Lovebird, Stop the Clocks a I to You. A srovnání s předchozími alby? Glassheart má určitě víc temperamentu a je výraznější, rychlejší.

Třeba vás některé z alb zaujme :) A na závěr ještě jeden malý tip na server, který možná neznáte: http://grooveshark.com/ ,a kde si můžete bez registrace pustit kterékoli z alb uvedených výše. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy