Díky

Zdroj: http://nvartscouncil.com/tag/thank-you/
Včera jsem si během čtení knihy Síla ženy (která je na mě tedy dost silná, ale i tak jsem tam našla zajímavé informace) uvědomila, že jsem své učitelce matematiky na gymnáziu nikdy nepoděkovala za to, že nás nepodceňovala. Neříkala totiž věci, jako: "Nejste schopní tenhle příklad vyřešit!", ale říkala: "Nejste ochotni tuto problematiku pochopit!" Ochotni. Dokážeme to pochopit, ona nám věří, ale zkrátka jsme se nedokázali donutit.
Jsme už na to, že nás okolí podceňuje a ponižuje, dobře adaptovaní. Možná to ani nevnímáme, ale naše podvědomí to potichoučku zpoza našeho vědomí sleduje a dělá si poctivé zápisky. Často si pak ve skutečnosti myslíme, že jsme méněcenní.
Bohužel nás ve své podstatě urážlivými poznámkami častují i lidé, na kterých nám velmi záleží, a ty se potom uloží velmi hluboko. A ruku na srdce, určitě i my vypouštíme do světa takové škaredé věty.
Nemám chuť tuto problematiku podrobně rozebírat. Chtěla jsem jen dát najevo uznání učitelce, která si zjevně uvědomila výše popsaný problém a podle něj se také chová. Děkuji, konečně jsem pochopila :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy