Rozhovor s Honzou Bijotou (LINE - bicí)

Tentokrát jsem si posvítila na Honzíka Bijotu. Vy, čtenáři mého blogu, jej můžete znát, protože jsem jej zmiňovala jako svou inspiraci, pokud jde o výběr hudby k poslechu. Pokud jste nečetli mé četné články, kde se zmiňuji o tom, jaké interprety přivedl na moji pomyslnou vnitřní scénu, můžete ho znát jako lamače srdcí z FEKTu ;) Je pro mě těžké být objektivní, když jde o kamaráda, se kterým se denodenně vídám ve škole, takže se o to ani nebudu snažit, beztak by to nevyšlo. Jsem ráda, že se v rozhovoru projevil přesně tak, jak ho sama znám. Přeji příjemné čtení :)

1. Jsi v kapele jediný technik -­ elektrotechnik, programátor. Ostatní jsou ve složení profesionální malíř, psycholog, právník. Objeví se někdy situace, kdy rozdíly mezi Vámi bijou do očí?

Neřekl bych, že bychom někdy byli v takové situaci. Je pravda, že pokud se vyskytne nějaký technický problém (třeba se zvučením), tak jeho řešení většinou připadá na mě. Jedná se samozřejmě o něco většího; žádné banality typu ,,Nezapnul jsem si kabel a kytara mi nehraje, co mám dělat?“. Každopádně se necítím tak, že bych se od ostatních v kapele nějak zvlášť lišil tím, že studuju školu s úplně odlišným zaměřením.

2. Když vaše kapela vystupovala na festivalu Hudba z FEKTu, chtěli po vás jistý úvod, něco málo o kapele. Figurovala v něm věta: “...chceme do rocku vrátit roll.” Jak přesně je to myšleno? Co to v praxi obnáší?

Není to nějaký náš vysněný cíl, spíše společná myšlenka. U spousty věcí, kterou posloucháš, máš pocit, že už jsi je někdy slyšela. Hodně lidí zastává názor, že ,,všechno“ už bylo složeno a nemá cenu vymýšlet něco nového. A to je podle nás špatně. Vždycky si můžeš pohrát s melodií, změnit postupy, upravit tempo, použít netradiční nástroj – dát písničce specifickou atmosféru; dát do ní něco ze sebe. Zkrátka chceme rocku vtisknout náš feeling, podobně jako to dělaly kapely 60. a 70. let. 

3. A obligátní otázka pro Tebe: Můžeš nám prozradit, kteří interpreti a které kapely jsou pro tebe největší hudební inspirací?

Kdybych měl lovit z hlavy, tak určitě na něco zapomenu a to by mě mrzelo. Nechám proto za sebe mluvit svoje last.fm ;-) rozhodně bych chtěl zmínit: U2, Pink Floyd, Kasabian, The Beatles, David Bowie, Muse a ještě třeba Porcupine Tree.

4. Tentokrát půjdu na tenký led. Soudím podle sebe, často se dostávám do situace, kdy si nevím rady s technikou zpěvu a potřebuji nutně radu, protože se nemůžu posunout dál. V těchto situacích je tu pro mě učitelka zpěvu, které důvěřuji, a se kterou můžu takový problém probrat a vím, že jej vyřešíme. Dospěl jsi už někdy do podobného bodu během svého působení v kapele? Na koho ses obrátil, popř. na koho BY ses obrátil, kdyby taková situace nastala? Spolehnul by ses i na rady a návody na internetu?

Do takové situace už jsem se několikrát dostal a to zejména u nahrávání našeho dema Faithless. Bohužel jsme byli v časové tísni, tak jsem to řešil cestou nejmenšího odporu (to byla z dlouhodobého hlediska pěkná blbost) a věci, které byly problémové jsem zjednodušil.
Teď se takovým věcem snažím předcházet. Pokud mi nějaká část songu nejde zahrát, tak ji s klukama zkoušíme pořád dokola, dokud to neklapne. Mám doma elektronické bicí, kde si případně můžu těžší části nacvičit sám. Pokud by se jednalo opravdu o záležitost, která by bez precizní techniky nešla vyřešit, asi bych se obrátil na svého učitele ze ZUŠky.

Nějaké rady jsem četl i na internetu, ale nejednalo se o techniku. Spíše to byly různé tipy a triky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy