Rozhovor s Tomášem Žatkem ( LINE - baskytara )

Tentokrát do světla reflektorů přichází Tomáš Žatek a davy šílí! Baskytarista kapely LINE je rozená celebrita. Je to indikátor emocí na koncertech: chcete-li také vidět emoce, které slyšíte a cítíte, dejte na Tomáše. Jako extrovert je stále obklopen skupinkou známých a obdivovatelů, takže pokud nevidíte jeho ale jen velký shluk lidí, bezpochyby je uprostřed a chcete-li podpis, jen se mezi ty fanatiky vrhněte ;) 
Ode mě čtete něco stále, takže teď pro změnu trochu textu od Tomíka:

1. Jsi miláček publika! Na koncertě máš pokaždé nejvíc fanynek. Jak jsi to dokázal?

Opravdu nejvíce fanynek? :D Teda, ne že bych to od sebe nečekal a byl tím překvapen, ale...
opravdu? :D Každopádně uznávám, že na podiu si mě všimnete okamžitě, hraní, hudba, rytmy, celého mě to natolik pohltí, že se dokážu roztančit i při těch pomalejších písních. Hlavně nejsem ten typ, co by koncert staticky odstál, o čem by to jinak bylo. A jestli mi tohle získává fanynky, tak proč ne, jde poznat, že mají dobrý vkus ;).

2. Každému z Vás pokládám právě jednu otázku, která se velmi nabízí, je rozhovorově mainstreamová. Na Tebe vyšla tato: Který z dosavadních koncertů LINE pro Tebe nejvíc znamenal?
Proč?

Snad neodpovím mainstreamovou odpovědí, ale každý náš koncert pro mě něco znamená a o něco mě obohatí, tak už to bývá. Avšak pravděpodobně nejvíc pro mě znamenal vůbec náš první koncert.Ty první zážitky a zkušenosti si asi obecně každý pamatuje nejintenzivněji. Dokázali jsme toho za ten rok hodně stihnout: za prvé jsme se dali dohromady, za další jsme pracovali na věcech, z nichž některé jsme nahráli ve studiu, a nakonec nás čekalo, co každého muzikanta, prezentovat se na živo. S tím souvisí i nervozita a obavy z přijetí lidmi. Každopádně tohle všechno ze mě po úvodu koncertu spadlo a nakonec jsem se do konce náramně bavil a užíval si nacpaný klub i ten hrozný vzduch uvnitř.

3. Shodou okolností Tě mám v přátelích na serveru last.fm. 
Last.fm je internetové rádio a zároveň sociální síť. Uživatelé mohou mít na svém pc či smartphone staženou aplikaci, která sleduje, jaké skladby poslouchají, a tyto údaje ukládá na server. Uživatel má na svém účtu zobrazené všechny skladby, které poslouchal od doby, co si založil účet, a může zkoumat svou hudební kompatibilitu s jinými uživateli.
Nikdo z mých přátel nemá tolik poslechnutých skladeb, jako ty. Máš poslechnutých více než 50 000 skladeb za rok a necelých deset měsíců, přibližně 2 300 songů za měsíc, asi 80 songů za den. Při průměrné délce 3 minuty to znamená, že asi 4 hodiny čistého času každý den posloucháš hudbu. Jak je to možné? Je u Tebe vůbec někdy ticho?

U mě naštěstí ticho nikdy není. Poslouchám kdekoliv, kdykoliv, při jakékoliv činnosti a příležitosti.Pro mě je hudba nejen kulisou, společníkem, zábavou, ale především neskutečnou vášní. Běžně se mi stane, že za jeden měsíc mi v počítači přibyde až 20 nových desek a k tomu objevím několik zajímavých interpretů. Bohužel hudby, kterou bych chtěl poslouchat je tolik, že bych musel poslouchat minimálně 10 songů najednou.

4. Když koncertuješ, jak moc velkou pozornost věnuješ publiku? Pokud se díváš do publika,vybíráš si konkrétní osoby, na které se díváš, nebo se snažíš dívat za lidi (to doporučují na ZUŠ)?

Přiznám se, že z publika bývám celkem nesvůj a proto moje pohledy do něj jsou skoro až vzácností. Při hraní se cítím jako velice introvertní, což mi asi možná nikdo neuvěří vhledem k tomu, co na pódiu předvádím. Ale nejsem zase takový ztracený případ, že bych odehrál celý koncert otočený lidem zády :-D.

Tomáš vytvořil hudební mix pro čtenáře interview. Doporučuju nepropásnout příležitost a nechat se inspirovat. Pokud by vás zajímalo více hudebních mixů, které vytvořil, navštivte jeho blog.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy