Delain

Delain jsou kapela, která má v lásce sociální úchylky a potíže. Není na tom vlastně nic podivného. Metal je do velké míry žánr rebelů a lidí, kteří mají problémy zapadnout. Nepřekvapilo mě vůbec, když jsem na Masters of Rock potkala účastníka psychologického semináře (Modré alfy), kterého přednášející v rámci sebereflexe označil za buřiče. Kde jinde by tak mohl být?
V posledním článku jsem něco o Delain naznačila, teď bych to ráda více rozvedla. Uvedla jsem od nich hymnu maladaptivního schématu společenského vyloučení s názvem We are the others. Posuďte sami, co na ni říkáte. V klipu si můžete všimnout členů kapely Within temptation - Sharon a jejího manžela Roberta :) Skladba je věnovaná slečně Sophie, která byla brutálně napadena pravděpodobně pro gothic styl oblékání a na následky zranění zemřela.


Další maladaptivní schéma, se kterým si pohráli, je opuštění. O tom je Stay forever. Je to schéma, které sama už dávno řeším a dobře vím, jak ovlivňuje zdravý rozum. Je třeba si položit otázku, jestli opravdu chceme, aby s námi někteří lidé zůstávali navždy a jakou cenu za to jsme ochotni zaplatit. We're the Voyagers, jak zpívají Nightwish v songu Shudder before the Beautiful. Nechceme opouštět, nechceme být opuštěni, nechceme jít dál. Ale co si vybereme, pokud je to jediná cesta vpřed? Rozvoj nebo starý nefunkční vzorec? Video jsem přidala v minulém příspěvku.

Get the Devil Out Of Me je o bláznivém vztahu, který navenek nedává smysl, ale za prvé o podobném tématu rozhodně nezpívají jen Delain a za druhé podobné příklady znám i z reality. Je to reálné. Podmanění? Role oběti? Znáte to odněkud? Jinak je to skvělá pecka na koncert :)


Not Enough mi připomíná maladaptivní schéma Selhání, kdy člověk ať dělá co dělá, nikdy to není dost dobré. Určitě to známe z mnoha oblastí života. Oceňuji zejména verš: "Try to understand it's harder to apologize when all commited crimes They're just in our minds." Když se na konfliktní situace ve svém životě podíváte s odstupem, někdy to je ne jen nepěkný, ale šokující pohled. Co vás ovládlo? Pokud si to dokážeme přiznat, přestáváme si věci z naší hlavy promítat na druhé. Má to smysl analyzovat.


Nakonec takový menší granát o slečně, která má poněkud problém krotit své touhy. Delain oživili četný motiv z hrdinských příběhů: Pokud tě nebudu mít já, nebude tě mít nikdo! Mýty, pohádky a dobrodružné příběhy nejsou možná naše faktická exaktní historie, zato jsou naší emoční historií. Pěkný poslech :)

Komentáře

  1. Díky za hezkej přehled, nevím, jestli bych se k tomu jinak někdy opravdu dostala. Ty texty jsou zajímavý...přijde mi, že jejich hlavním cílem je uklidnit posluchače, kteří se s tím schématem identifikujou, že v tom nejsou sami. Občas mi tam trochu chybí nějakej protipohled, nabídka řešení, explicitní vyjádření, že takhle to není správně...
    To je vtipný, že jsi tam potkala buřiče z Modré alfy! Pochopila jsem dobře, že to byl ten Poseidón, kterej seděl vlevo od nás :)?

    OdpovědětVymazat
  2. To teda souhlasím, že nenabízí řešení. Kdybychom někdy chtěly dělat něco dobročinného, můžeme po koncertech Delain rozdávat letáčky Modré alfy :P
    Jinak v pubertě se mi víc lidí kolem svěřilo, že mají nějaký problém, a že psycholog jim řekl, že se s tím musí naučit žít. Nějaká dekonstrukce vzorců tam nepadla. Asi je to teprve hudba budoucnosti pro většinu.
    :) Byl to on!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy