Poznatky o Hestii

Picture comes from emaze.com
and I have no copy right for it!
Hestia je jedna ze sedmi bohyň Řeckého panteonu. Je to strážkyně rodinného krbu, ochránkyně domova a středu. Je to bohyně kultu a důležitá je ona sama a to, co představuje, ne její příběh nebo mýtus.
Tento archetyp je pro mě důležitý, je to důležitá součást mě, a jelikož mám na Erasmu (stejně jako všude na světě :) kdykoli a kdekoli) možnosti sebepoznání a mám nové poznatky o tom, jaký vliv tento archetyp může mít na život lidí, kteří si jej vpustí do života, rozhodla jsem se o ně podělit.

Z přednášky Milana Calábka o tomto archetypu jsem se dozvěděla, že žena, u níž alespoň momentálně převažuje archetyp Hestie, si je naprosto jistá, že je jiná, než všichni ostatní. To je jeden z důvodů, proč se tato žena drží dál od kolektivu a radši si doma v ústraní uchovává svůj vnitřní klid. 
Začne na tom být něco špatného až v okamžiku, kdy je doma tak moc, že je izolovaná od ostatních a cítí se osamělá. 
Jak takovou situaci řešit? Polovina práce je hotova v okamžiku, kdy člověk pozná, že mu archetyp zastínil vizi a už nežije svůj život, ale příběh onoho boha. Jaké otázky je možné si položit: Opravdu jsem tak jiná, než ostatní? Jací jsou? V čem se lišíme? Vidím je takové, jací jsou, nebo se toho z nějakého důvodu obávám? Co nejhoršího by se mohlo stát, kdybych si k sobě někoho pustila? Čeho se doopravdy bojím?
Pro inspiraci mohu říct, že moje odpověď na otázku, čeho se bojím, je ztráta klidu. Jak budou lidi reagovat na to, že s nimi nechci jít na hlučný večírek, nebo na to, že nechci, aby mě navštěvovali doma, dokud je dobře neznám a nejsem si jistá, že nebudou respektovat můj osobní prostor? Nebo na to, že si dnes večer zkrátka nechci s nikým povídat, a možná nebudu chtít ani zítra? Budou to respektovat nebo se začnou nudit? 

K věci stačilo :) Pokud máte k tomu v kombinaci jiné archetypy, můžete se někdy divit, jak velice se vaše chování může změnit. Taky určití lidé ve vás archetypy vyvolávají, takže to, že někdo je vám blízký, ale nechcete s ním jít na párty, nemusí mít vůbec takový význam, jak by se mohlo zdát. I pokud sami hledáte racionální důvody: třeba to, že moc pije, nebo to, že moc hlučný, nemusí to být vůbec pravda. Hestie nepotřebuje takové důvody, je prostě jen ráda v klidu.

Komentáře

  1. Souhlasím, někdy mám podobné pocity. Myslím si, že pro Hestie je taky důležité si ten čas pro sebe dovolit, necítit se špatně, když se jim mezi lidi prostě jen nechce. Když si uvědomí, jak jsou pro ně ty "hestiovské chvilky" obohacující, načerpají víc energie a nebudou mít ten pocit rozporu ("chci být sama, ale nechci se stranit ostatních"). Toť aspoň moje zkušenost ;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, úplně souhlasím :) Každý má asi trochu jiný důvod, proč mu vadí se od těch lidí dočasně stranit. Já mám vždycky pocit, že mi něco zásadního uteče, a že už mě nevezmou zpět. Akorát když se člověk dostane do bludného kruhu, že si to dlouho nedovolí, tak potom potřebuje být sám rovnou měsíc, i když po menších dávkách by stačil třeba den nebo dva v týdnu.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy