MBTI novinky

Picture comes from webpage https://bizpsycho.com/tag/mbti/
I claim no copyright.
Sešly se dva faktory, které mě přiměly se znovu ponořit do MBTI:

  • letos končím vysokou školu a hledám práci, která by se mi líbila,
  • píšu závěrečnou práci z doplňujícího pedagogického studia.

Hledám své uplatnění na trhu práce, prohlížím si mnoho webů, které pojednávají o souvislostech MBTI typu a uspokojivého zaměstnání. Jelikož jistě nejsem jediná, kdo své uplatnění na trhu práce shání, zde jsou dva odkazy, které se mně osobně velice zalíbily:

https://www.16personalities.com/personality-types

http://www.truity.com/view/types

Dále jsem se dostala ke knihám Milana Čakrta s názvem Typologie osobnosti: přátelé, milenci, manželé, dospělí a děti, a Typologie osobnosti pro manažery, které pojednávají o MBTI. Jsou dost podrobné, obsáhlé, věcné a zajímavé.

V knize Typologie osobnosti: přátelé, milenci, manželé, dospělí a děti jsem se dočetla, že ve vztazích je pro SJ nejdůležitější přístup k práci, pro SP schopnost nebrat se vážně a uvolnit se, pro NT schopnost na sobě pracovat a pro NF schopnost sebereflexe. Přišlo mi to velice zajímavé a rovněž mě zajímá, do jaké míry se s tím dokáží druzí identifikovat. Já jako NF se s tím rozhodně identifikovat dokáži.

Krásný zbytek týdne :) 

Komentáře

  1. Díky za tipy! Líbí se mi ty obrázky :). A zdrojů o MBTI není nikdy dost. Ale s tím SJ pohledem na vztah se teda neztotožňuju, asi proto, že nejsem tak velký S. Ty temperamenty ještě většinou sedí, i když jsou zavádějící, když je někdo třeba něco napůl...ale třeba ty funkce mi přijdou málo vypovídající, podle mě to sedí hlavně na hodně čistý typy. Ale to už jsem trochu odběhla od tématu :).

    OdpovědětVymazat
  2. :) Pokud vím, tak taky přemýšlíš, jakou najít dobrou práci, co by se Ti líbila. Třeba najdeš nějakou inspiraci!
    Zrovna ten SJ pohled korespondoval skvěle s Agapi v tom, že u Hestie bylo, že jako nejdůležitější věc na partnerovi vyžaduje sebeobětování pro rodinu a ekonomickou podporu. Asi mluví jiný archetyp u Tebe :)
    Někdy mám taky dojem, že to nesedí. Člověk je tak složitý a má tolik stránek, že dřív nebo později se zjistí, že některou z těch vlastností "jeho" typu vůbec nemá. Myslím, že největší přínos MBTI je, že se člověk zamyslí nad sebou.
    Jinak s těmi funkcemi mi přijde divné, že je 8 funkcí a 4 má mít člověk dominantní, což je 8*7*6*5 možností. A to rozhodně není 16 :D Nevidím důvod, proč by člověk nemohl mít jiné pořadí než odpovídá konkrétnímu typu.

    OdpovědětVymazat
  3. ...A nekteri, co jsou jaksi mezi NT a NF, tak pro ne je sebereflexe a prace na sobe evidentne totez :D
    A H. je urcite nekde mezi NF a SP, je pro nej dost dulezite oboji, ja jenom doufam, ze sebereflexe minimalne stejne tak jako nebrat se vazne :) Dost dobre vypichnuti tech cilu, je to fakt zajimave!! Jeste musim pochopit to Si a treba tomu jeste zacnu rozumet, jednou.... =D
    Obrazek je super, me nikdy nenapadne dodavat obrazky, tak to vzdycky o to vic obdivuju. Akorat me stve u toho, co tam mas, ze INTJ ma jako jediny dvakrat jednu vlastnost - CONCEPTUAL. Vim, ze je to zahadny typ, ale az tak?:D:D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy