Přivítání roku 2017

Rok se s rokem sešel... :) A 2017 je tu. Zrovna dnes jsem několikrát napsala 2016. Zkrátka, ještě je to nové.
Pro mě osobně se 2017 veze ještě na vlně Opice a velkých změn a akcí.

1) Zapojila jsem se do 31 Days of Yoga Revolution s Adriane ( https://www.youtube.com/user/yogawithadriene ). Adriane už jsme s kamarádkou poznaly, když jsme na podzim cvičily Bedtime Yogu. Jak jsem nedávno zjistila, má také Morning Yogu, Yogu k otevírání čaker, k hubnutí, ke zlepšení spánku... A mimo jiné zahájila rok 2017 s touto Yoga Revolution. Je to asi 30 min cvičení denně. Pokud máte rádi pořádnou mučírnu, potom Yoga Revolution není pro Vás. Je to dost klidné cvičení skvělé na protažení.
Bohužel krátkodobě zázraky také nečiní. Jóga má mimo jiné vést k tomu, že se člověku lépe spí. Nemohu to však potvrdit, zejména ze začátku.

2) Přidala jsem se k akci Rok s Mandalou od Centra Mandala http://www.centrum-mandala.cz/kurzy/rok-s-mandalou . Tato akce spočívá v pravidelném kreslení, meditaci a také v rozšiřování teoretického základu okolo mandal.
Krom tohoto sebepoznávacího kurzu jsem již nyní přihlášená do tří dalších. Nemohu říct, že nejsem nervózní - člověk se obvykle dozví i věci, které nechtěl slyšet. Zároveň se však velice těším, protože vím, že nestagnuji, ale kráčím. A to je velice osvobozující pocit.

3) Rozhodla jsem se udělat si pořádek v osobních věcech - a tentokrát myslím skutečně předměty. Krátce před koncem roku jsem se dověděla o hnutí 90. Podle tohoto hnutí by člověk měl mít pouze 90 věcí, protože to stačí. Osobně jsem nezačala z tak radikálního konce. Objevila jsem blog s článkem, kde blogerka popisuje jak se zhostila challenge mít pouze 100 osobních věcí (http://bemorewithless.com/my-100-thing-challenge/) . Přišel mi dost příčetný: už tím, že odděluje osobní věci a věci do domácnosti.
Udělala jsem svůj osobní výpočet a jen osobních věcí mám přes 200. Udělala jsem také výpočet věcí, které mám opravdu ráda. Těch je pouze 64. Dále mám ještě několik mimořádně praktických věcí, ke kterým nemám vyloženě citový vztah, ale vím, že jsou pro mě velice užitečné. Myslím, že do sta se akorát vcházím.
Považuji ovšem za poněkud barbarské vzít 100 věcí, které mám "navíc" a vyhodit je. Spíše hodlám průběžně snižovat množství věcí a některé věci již nebudu nahrazovat novými. Sama jsem zvědavá, k čemu to povede. Ovšem protože je pro mě zcela reálné to, že se budu ještě opakovaně stěhovat než se někde zabydlím, je výhodné mít věcí spíše méně.

4) Náhodně jsem znovuobjevila kapelu, které jsem kdysi propadla. Je to kapela poněkud kontroverzní, dříve Německá, nyní spíše Americká... Tokio Hotel. Zjistila jsem, že několik mých kamarádech, u kterých se projevuje archetyp Rebel mají tuto kapelu rovněž v lásce. Poslouchala jsem je jako mladší s obrovským nadšením a i dnes obdivuji jejich suverenitu a odvahu jít prostě "do toho".
Frontmana Billa Kaulitze považuji za ENFP Herma. Je to androgynní člověk, v některých etapách své kariéry vypadal více jako žena. Jako NF je rád zcela originální, má rád pozornost, jako Rebel rád šokuje a je to člověk, kterého opravdu nelze zastavit v cestě za jeho snem. Zároveň je to ta romantická duše kapely, která plodí někdy až moc romantické texty.
Jeho bratr Tom je naopak velice "nohama na zemi". Tipuji jej na ENTJ. Bohužel Gustav a Georg i u mě na blogu přijdou zkrátka. Já o nich prostě nic nevím. Jsou to jistě introverti.
Kapela mi připomíná mé vlastní sny a čeho všeho je člověk schopen když opravdu chce.

Jak pro Vás začal 2017? :)

Komentáře

  1. Zajímavý a inspirativní článek! Jóga je skvělá a myslím, že "zázraky" činí, akorát s takovou jemnou nenápadností a nenásilností, která je pro ni typická :). Mandalový kurz vypadá zajímavě, já jsem se dnes vrátila do dětství a celé odpoledne kreslila vločky :). To omezení osobních věcí je asi dost aktuální i pro mě. Tvoje součty mi nepřipadají tak vysoké, radši nechci přemýšlet, kolik jich mám já...někdy se do toho taky pustím.
    Tak hezké pokračování nového roku!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy