Jarní postřehy

Je to radost. Začalo jaro a já nejsem stavu sepsat článek o jednom tématu. Budu se věnovat několika kratším postřehům, které by mohly inspirovat i Vás :)

Mandalový tarot
Mandalový tarot v podobě, kterou bych dnes chtěla zmínit, není mým výmyslem - objevila jsem jej na webu Centra Mandala. Osobně bych řekla, že jeho hlavním smyslem je získat na určitý problém jiný úhel pohledu.
A v čem mi pomohl? Před snad šesti lety jsem se ve zlém rozešla s kamarádkou. Zeptala jsem se tedy svého mandalového karetního balíčku na otázku, co jsem se na tomto vztahu měla naučit. A karta, která mi přišla, byla Radost.
Chvíli jsem na kartu zírala šokovaně, ale nakonec jsem se na situaci podívala tak, jak jsem ji už roky neviděla. Kdysi dávno to byla kamarádka, se kterou jsem si rozuměla nejlépe ze všech, moje spřízněná duše. Zažily jsme spolu tolik legrace.
V posledních letech jsem vzpomínala jen na to, jak těžký byl konec, kdy už jsme si vůbec nerozuměly a byl to trvalý boj. Je těžké se z těchto zážitků vzpamatovat a je fakt, že na ty krásné časy jako bych dočista zapomněla. Vzpomněla jsem si však a mám náhle pocit, že to dává více smyslu, než jsem původně myslela.

Pozitivní stín
Dostala jsem jako domácí úkol studovat knihu Temná stránka hledačů světla. Kniha po většinou pojednává o stínu v tom smyslu, v jakém jej známe - naše vlastnosti, které skrýváme sami před sebou proto, že je považujeme za špatné. Kniha ovšem představuje také světlý stín - vlastnosti, které před sebou skrýváme proto, že bychom byli lepší, než na co máme povolení.
Je to překvapivé, ale je to tak - někdy nechceme čelit tomu, jak dobří jsme. Bojíme se, že by to vedlo ke změně. Cítíme, že přece musíme být skromní. Jsou prý dokonce ženy, které nechtějí být krásné a štíhlé proto, aby na ně manžel nežárlil!
Všechny skryté vlastnosti vidíme na druhých lidech. Pozitivní stín by mohl znít skvěle, ale... je takový i makový. Pozitivní i negativní stín je projekce: jsme přesvědčeni o tom, že člověk nějaký je. Ale on takový být nemusí.
Jedním z ne právě příjemných důsledků pozitivního stínu je konfrontace s realitou. Člověk, kterého si idealizujeme, a promítáme si do něj naše vlastní pozitivní vlastnosti, se náhle projeví poněkud jinak... Tradiční případy jsou například oblíbené celebrity, o kterých zjistíme, že se značně posilňují drogami. Sportovci, kteří dopují.
Vaše vzory Vás mohou zklamat jen proto, že jste v nich neviděli je, ale sebe... Nicméně i to je nesmírně cenná informace. Každý z nás má své vzory. Pokud máte s kamarádkou jeden společný, vězte, že máte 10, které ta druhá ani nezná.
Světlý stín je jedním z našich vodítek za svou vlastní silou. Je ovšem potřeba odlišovat druhé a sebe...

To by pro dnešek mohlo stačit :) 

Komentáře

  1. Jsem ráda, že Ti mandalový tarot dal nový pohled na staré přátelství! Taky mi tenhle způsob komunikace s podvědomím vyhovuje a často jsem si tak uvědomila zajímavé věci. Zaujalo mě, že Centrum Mandala doporučuje si ty pocity z karty psát...to jsem nikdy nezkoušela.
    A díky za připomenutí Temné cesty hledačů světla! Už jsem si ji i stáhla do čtečky, ale pořád jsem se k ní nedostala...ale tím pozitivním stínem jsi mě nalákala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už mám asi 5 deníků :D Tarot, sny, zrcadla, meditace...

      To jsem ráda, že jsem udělala reklamu :) Ta knížka je fajn :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ota Pavel: Smrt krásných srnců

Erasmus Experience and Confession

Vztahy a myšlenkové mapy